Tel:+36-20/981-7694 (H-P: 09:00-17:00)

Vissza az oldal tetejére

A növények kiszállítása folyamatos!
Szállítási időpontok a termék oldalakon láthatók.
Lerakatunk zárva tart!

Az Ön bevásárlókosara üres.

Tuja.hu Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.tuja.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.tuja.hu/webaruhaz/uzletszabalyzat és letölthető az alábbi linkről: https://www.tuja.hu/aszf.pdf

 

1. Cégadatok

Cég neve: Wiandt Díszfaiskola Kereskedelmi és Szolgáltató Bt. a továbbiakban szolgáltató
Cég székhelye (és egyben a panaszkezelés helye): 2900. Komárom, Ácsi út 34.
A céget képviseli: Wiandt Gábor ügyvezető
Cég adószáma: 23655357-2-11, EU adószám: HU23655357
Cégjegyzékszám: Cg. 11-06-003842
Bankszámla szám: utalás bekérővel küldjük el
Csomagküldő tevékenység nyilvántartási száma: C/002488/2004
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Tatabányai Törvényszék Cégbírósága

Tárhely-szolgáltató adatai:

Tárhelyszolgáltató neve: Rackforest Kft.

Székhely: 1132. Budapest, Victor Hugo u. 18-22.

Email cím: [email protected]

 

2. Cég elérhetősége

Levelezési cím: Wiandt Díszfaiskola Bt. 2900. Komárom, Ácsi út 34.
Kapcsolattartó: Wiandt Gábor
Mobil telefon nyitva tartási időben: 06-20/981-7694
Webáruház címe: Tuja.hu Kertészet Webáruház
E-mail: Kapcsolat vagy Elektronikus levél: info [kukac] tuja [pont] hu címre
Ügyfélszolgálat elérhetősége: Hétfőtől-Péntekig nyitva tartási időben 09-17 óráig
Szerződés nyelve: magyar

  

3. Regisztráció

Az oldalainkon bárki szabadon böngészhet, de vásárolni csak regisztráció után lehetséges. Online áruházunkban bárki jogosult vásárolni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A megrendelés leadása nem minősül írásbeli szerződésnek, a teljesítésig szabadon módosítható, illetve lemondható e-mailben, vagy telefonon. A Felek között elektronikus úton létrejött szerződés ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül. A szerződés dokumentumai a Vevő vételi ajánlata (rendelés) és a Szolgáltató visszaigazoló levele. A megkötött szerződést nem tároljuk, mivel ilyen nincs! Csak a beérkező rendeléseket és a vásárlók regisztrációs adatait tároljuk oldalainkon, a visszaigazoló levelet a program generálja automatikusan.
- A vevő vételi ajánlata (rendelés) nem érvényes akkor, ha a visszaigazoló levélben látható név, cím és elérhetőségi adatok hiányosan, tévesen, megtévesztően van kitöltve, vagy külföldi körzetszámú, illetve emelt-díjas telefonszámot adott meg. Hiányos, érvénytelen regisztráció esetén Szolgáltató érvényteleníti a leadott rendelést és törölheti a regisztrálót adatbázisából. A törlésről tájékoztatjuk a vásárlót.
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. 
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

4. Árak

Oldalainkon látható termékek árait magyar forintban tüntetjük fel, az árak tartalmazzák az általános forgalmi adót, azok csak és kizárólag az online megrendelés esetén érvényesek. A rendelések teljesítése a visszaigazoló levélben rögzített árakon történik. A komáromi telepi áraink eltérhetnek az online webáruházas áraktól. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.

Az előző pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

5. Vásárlás menete

A kiválasztott terméket a darabszámok beírása után a "Kosárba rak" gombra kattintva teheti a kosarába. A vásárló megnézheti a kosárba tett termékeket a kosár link fölé helyezett egér gombbal, vagy a kosár linkre kattintva. A kosárba tett, de nem megrendelt termékek csak rövid ideig, 1, esetleg 2-3 napig maradnak kosarában.  Ha egy már leadott rendelés későbbi módosítását kérné, akkor korábbi rendelése érvénytelenné válik, ezért új rendelés leadása szükséges!  A beérkező rendeléseket beérkezésük sorrendjében dolgozzuk fel és teljesítjük azok feladását. Minden rendelést külön kezelünk, ezért egy rendelést adjon le! Ha több rendelése lenne és ezt mi észrevesszük, értesítjük erről emailben és megkérjük, hogy egy rendelésbe foglalja össze a megvásárolni kívánt termékeket. Ez a szállítási költség számítása miatt kihagyhatatlan lépés.
Minimum rendelési érték
Ha a kosárba rakott termékek értéke elérte a 3.500 Ft-ot, akkor tudja leadni rendelését. 3.500 Ft alatt nem tudunk fogadni megrendeléseket.

Kosár tartalma oldal
Ezen az oldalon nézheti meg milyen termékeket válogatott kosarába. Itt törölheti a nem kívánt tételt vagy módosíthatja a darabszámokat is. A darabszám módosítása után kattintson a Bevásárlókosár frissítése linkre.

Tovább a pénztárhoz
A "Tovább a pénztárhoz" gombra kattintva kezdheti meg a rendelés faladását. Az itt megnyíló oldalon elsőként a szállítási címet kell ellenőrizni, vagy új szállítási címet beírni, majd a szállítási módot kell kiválasztani. Pl. utánvétellel kívánja megkapni a termékeket, vagy személyes átvételt választhat. Az alul megjelenő piros tovább gombot kell megnyomni addig amíg a Rendelés elküldése gomb meg nem jelenik alul. A Rendelés elküldése gomb megnyomásakor küldi el rendelését hozzánk.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Ha jó email címet adott meg a regisztráció alkalmával, akkor pár percen belül megérkezik a visszaigazoló levelünk. Egyszerű, egyoldalas kosár oldalunkon nem tud eltévedni.

A megrendelés elküldése szerződési nyilatkozat megtételét jelenti, mely a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „bevásárlókosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

6. Szállítási információ

A csomagszállítást csak Magyarország területén belül vállaljuk. A csomagokat a Sprinter futárszolgálat munkatársai szállítják ki munkanapokon 8 - 17 óra között. A futárszolgálat munkatársai konkrét időpontot nem egyeztetnek a címzettel. A futár hívhatja telefonon, de nem kérhető, hogy érkezés előtt telefonáljon, vagy időpontot egyeztessen a Vásárlóval - olyan címet adjon meg, ahol a szállítás napján Ön, vagy munkatársa, ismerőse, szomszédja nap közben elérhető! Célszerű munkahelyi címet regisztrálni szállítási címként, hiszen így a kollégája is átveheti a csomagot, ha Ön pont akkor nem elérhető.


Szállítás időpontja:
Növényeket csak ültetési időben szállítunk. Minden vásárlót a kiszállítás előtt 2-3 nappal korábban értesítünk a szállítás pontos napjáról. A szállítás aktuális időpontjáról a termék oldalakon is tájékoztatjuk vásárlóinkat.
Sikertelen kézbesítés esetén a futár értesítést hagy a címen. Ebben feltünteti elérhetőségét. A Vásárló ezen telefonszámon megbeszélheti a futárral a következő kézbesítés időpontját!
Fontos!
A szállítás pontos napját jelző levelet a számla és fuvarlevél kiállítása után küldi el a program, majd teljesített státuszba teszi a rendelést. Ha megkapta a kiszállítás napját jelző levelünket, akkor már ne kívánjon semmiféle módosítást kérni, mert akkor már számláját és a csomagfeladáshoz szükséges okmányokat elkészítettük. 
Szolgáltató bármikor előzetes utaláshoz kötheti a rendelés teljesítését.
Amennyiben előre kifizetett küldeményt adunk fel és értesítésünk ellenére meghiúsul az átvétel, akkor a csomag visszajön lerakatunkba. Ilyen esetben a szállítási költséget levonva, csak a termékek árát utaljuk vissza a kifizetett vételárból!

Komáromi, vagy szőnyi, koppánymonostori szállítási cím esetén futárt nem küldünk ki a címre. Ekkor a személyes átvétel lehetőségét biztosítjuk. A rendelés beérkezése után e-mailben jelezzük a termékek átvételének lehetőségét, és a termékek foglalásának időpontját.

Szállítási díj:
Maximum 2 méter magas csomagot küldünk a vásárlóknak.
* Csak Tasakos vetőmagok és Könyvek rendelése esetén - 1.390 Ft

Rendelési érték szerint

Szállítási költség

3 500 – 9 999 Ft között

2.500 Ft

10.000 - 24.999 Ft között

3.500 Ft

25.000 Ft-tól csak előre utalással maximum 3db csomag

4.500 Ft

4 db csomagtól a szállítási költség külön megállapodás tárgyát képezi. Ilyen esetben emailben tájékoztatjuk a szállítási költség nagyságáról.

A csomagokat a GLS futáárszolgálat és a Sprinter futárszolgálat munkatársai szállítják ki munkanapokon 8 - 17 óra között.
A vásárló 2-3 nappal a szállítás előtt mindig kap előzetes értesítést e-mailben.
A szállítás várható idejét mindig közöljük minden termék oldalon.

7. Fizetési formák

Utánvétel
A rendelés ellenértékét a vásárló a futárnak fizeti ki készpénzben, magyar forintban a csomag átadásakor.
A csomagot átadás előtt sem a futár, sem a vásárló nem bonthatja fel!
Cégünk 24.999 Ft termék értékig, és maximum 3 csomagig szállít ki csomagokat utánvételes fizetéssel. E fölött az utánvételes kiszállítás nem választható. 25.000 Ft termék értéktől és vagy a 3 csomagnál több csomagba férő rendelések értékét előre utalással tudja kifizetni a Vásárló. 

Átutalás
A rendelés teljes ellenértékét a rendelés teljesítése előtt kell kifizetni.
Banki adatok:
Erste Bank
Bankszámlaszám:az utalás bekérőn tüntetjük fel
Az utalás megjegyzés rovatában kérjük tüntesse fel a megrendelés számát.

Fontos!
Ha külföldi bankból történne az utalás, akkor a bank e-miatt plussz költséget számol föl. Ezt a költséget fel kell számolnunk, ami jelenleg 2.600 Ft. Ekkor az utalandó összeg + 2.600 Ft-al emelkedik. Az utalás bekérő levelünkben ez az információ is szerepel.

Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a webshopból rendelhető bizonyos termékek, vagy termékmennyiségek esetén csak meghatározott mértékű előleg befizetése mellett teljesítse a rendelést.

Utalás menete, határideje
Semmiképp ne utaljon a rendelés leadása után rögtön!
A rendelés feldolgozása előtt küldünk egy levelet a vásárlónak, melyben jelezzük az utalandó összeg nagyságát, bankszámlaszámunkat, valamint, ha külföldi bankfiókból történne az utalás, a többletköltségekről is tájékoztatjuk. Csak ezután várjuk az utalást.
Az utalást bekérő levelünk után maximum 4 napig tartjuk a termékeket készleten, csomagolásra várva. Amennyiben 4 nap után, de legkésőbb a visszaigazolásban szereplő szállítási időpontig, nem érkezik meg az utalás összege töröljük a rendelést.

Személyes átvétel
A vásárló személyesen is átveheti a megrendelt termékeket komáromi kertészeti lerakatunkban. Ha a személyes átvételi módot választotta, akkor mielőbb át kell venni a termékeket, mert maximum egy hétig foglaljuk azokat készletünkből. Egy hét után érvényét veszíti a rendelés, a foglalás megszűnik. Egy hét után a termékek visszakerülnek áruházas kínálatunkba. Egy címről egymás után több alkalommal nem fogadunk rendelést személyes átvétel megjelöléssel, mert az sértené az egy hetes foglalási időt.

8. A Wiandt Díszfaiskola Bt. felelősségvállalása

Kertészeti áruházunk megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok a lehető legpontosabbak legyenek. A Wiandt Díszfaiskola Bt. semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglalt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek, ill. következtek azok be:
- az Interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adathiba, bármilyen működési hiba az Internetes hálózatban, ami megakadályozza az Online Kertészeti Áruház akadálytalan működését és a vásárlást
- bármilyen meghibásodás, bármely eszközben a kommunikációs vonalakon, bármilyen adatvesztés, vagy programhiba, rendkívüli esemény, vagy technikai hiba következményei a szolgáltató hálózatban.

Az internetes oldalainkon közölt adatokat és információkat a lehető legnagyobb gondossággal igyekszünk közölni, de azok csak tájékoztatásul szolgálnak. A oldalunkon látható leírásokat egyetemi jegyzetekben, szakkönyvekben megjelent adatok alapján közöljük. Egyes új, nálunk még nem elterjedt fajták leírását a latin nevükre rákeresve 3-5 külföldön megjelent leírás alapján, esetleg a terméket szaporító hazai termelő internetes oldalán megjelenő információk alapján (szöveges leírás, képek) közöljük. Nem zárható ki annak lehetősége, hogy hazai éghajlaton picit másképp viselkedik a növény, mint Németországban, vagy Angliában. Nem zárható ki az esetleges elírás lehetősége. A Wiandt Díszfaiskola Bt. nem vállal felelősséget a honlapon megjelenő adatok, dokumentumok, információk, teljes pontosságáért és azért, hogy azok a Vásárló által szándékozott célra történő felhasználásra alkalmasak. Ajánlott, hogy vásárlás előtt a latin név alapján keressenek rá a termékre, hogy még több fotót és leírást láthassanak róla.

Áruházas oldalainkon látható fotók, képek csak a fajta egy tulajdonságát kidomborító fotók virágos állapotban, őszi lombszínben, vagy idős kori méretben. A képek mindig egy-egy termék leginkább jellemző tulajdonságát mutatják. A kapott növény nem úgy fog kinézni, mint a képeken látható.

- A növényeket mindig az évszaknak megfelelő állapotban küldjük. A cserepekben giliszta és védekezés ellenére csiga is előfordulhat. A termék oldalakon látható növény méretek nagyjából egyeznek csak a küldött termékek méretével, azok lehetnek kicsit kisebbek, vagy nagyobbak. Ha az adott fajta elfogyott, más helyettesítő növényt nem küldünk, kivéve, ha a vásárló ehhez hozzájárult.

Minden csomagban megtalálható a számla egy műanyag zacskóba téve. Ha esetleg a csomagolóanyagokkal együtt kidobta volna és számlamásolatot kérne, akkor azt csak egy felbélyegzett és előre megcímzett borítékba téve tudjuk újraküldeni a plusz költségek miatt. Utólag nem kérhető a számlázási cím módosítása. A Wiandt Díszfaiskola Bt. bármikor szabadon módosíthatja az ASZF oldal tartalmát. Ha ASZF módosítás történne, az sosem változtatja meg a már beérkezett és visszaigazolt rendelések feltételeit! A rendelés visszaigazolással együtt érkező ASZF feltételek mindig érvényesek maradnak! Emailben, vagy levélben érkező árajánlat kérésekre nem válaszolunk, mert az áruházas oldalunkon jelezzük a kínált termékek árát.

9. A szerződés hatálya

A szerződés az érvényes rendelés leadásával léphet hatályba és a kiszállítással, esetleg a törléssel zárul le.
A szerződés semmisnek tekinthető akkor, ha a regisztráció hibás, hiányos adatokat tartalmaz, vagy rendelés megküldése után emailben nem teljesíthető dolog teljesítését kérnék.
A visszaélések elkerülése érdekében a szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy feltételekhez kötve (pl. előzetes fizetés), vagy ne szolgálja ki azon a vásárlókat, akik nem tartják be a vásárlási szerződésbe foglaltakat.

  

10. ELÁLLÁS JOGA

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a.         a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b.         olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c.         romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; (pl. növények)

d.         olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

e.         olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

f.          olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

g.         olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

h.         lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

i.          hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

j.          nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

k.         lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

l.          a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni. 

Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

11. Szavatosság 

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven (vállalkozás esetén 1 éven)  belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Szolgáltató nem tartozik szavatossággal, az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, rossz ültetésből, illetve egyéb, a termékek (növények) nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szabadgyökerű növény fajtákból a tavaszi ültetési szezon után mindig megtartunk néhány tövet, hogy láthassuk azok további életét. Ezen növényeket a lerakatba érkezés után a legnagyobb odafigyeléssel bevermeljük és biztosítjuk számukra a megfelelő körülményeket.

 

A termék oldalainkon és a felső menü - Fontos - link alatti oldalainkon igyekszünk mindenre kiterjedően tájékoztatást adni vásárlóinknak az ültetés módjáról, mikéntjéről, trágyázásról és öntözésről.


Ha ezen információkat betartva kerül sor az ültetésre és a további gondozásra, akkor szinte teljes siker várható.

Természetesen , ha a vásárlónak a csomag megérkezése után bármi észrevétele lenne a kapott növényekkel kapcsolatban, kérjük azonnal keressen minket, kérdezzen, vagy írja meg észrevételét, hogy a problémát orvosolni tudjuk.

 

12. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

13. VEGYES RENDELKEZÉSEK 

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

Szolgáltató a webshopban található termékekhez  való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

Szolgáltató  – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

 

14. PANASZKEZELÉS RENDJE (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

Weboldalunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: [email protected];

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: [email protected];

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: [email protected];

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: [email protected];

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: [email protected];

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: [email protected];

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: [email protected];

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: [email protected];

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: [email protected];

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: [email protected];

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: [email protected];

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: [email protected];

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: [email protected];

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: [email protected]

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: [email protected];

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: [email protected];

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: [email protected];

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: [email protected]

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: [email protected]

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: [email protected]

 

A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

•           az eljáró bíróságot;

•           a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

•           az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

•           azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

•           a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

15.  SZERZŐI JOGOK

Miután a tuja.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a Tuja.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

A Tuja.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

Tilos a Tuja.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Tuja.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

A Tuja.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó 50.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

 

16.  ADATVÉDELEM

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.tuja.hu/webaruhaz/adatvedelem-adatvedelmi-nyilatkozat 

Komárom, 2020. június 07.

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: Wiandt Díszfaiskola Kereskedelmi és Szolgáltató Bt. (2900. Komárom, Ácsi út 34.)

 

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: 

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)